El primer pas comença

postinicial

Dimecres passat 27 de Febrer es va signar el conveni entre l’Associació d’amics i veïns del Centre històric de Castalla (CHC) i l’Ajuntament per a començar a elaborar la primera fase d’un procés participatiu per a la revitalització i rehabilitació del CHC.

Des d’aquest blog sempre estem reflexionant al voltant de la importància que tenen els processos participatius per a la transformació dels entorns urbans, la qualitat d’aquestes metodologies per a generar aprenentatge col·lectiu i reforçar el teixit social local alhora que promous noves dinàmiques urbanes. Doncs bé, monoD va plantejar fa uns anys a l’Associació poder dur a terme un pla participatiu on aquest mateix ajudarà a la revitalització i per tant rehabilitació del centre històric.

Fa uns anys plantejar la realització d’aquest procés era una trucada d’atenció, ja que la situació del mateix barri començava a tenir greus conseqüències (l’abandó gradual de la població i el seu envelliment, la degradació dels habitatges i del seu entorn, el trasllat de l’activitat econòmica a zones perifèriques -no centrals- de la localitat…), ara un temps després, la situació és d’urgència.

Es va plantejar la realització d’un pla participatiu on cada fase fóra acumulant informació, aprenentatge, propostes, línies d’actuació que revertiera en la realització futura d’un pla de reforma per al CHC, ja poden imaginar-se les dinàmiques polítiques(jerarquies i costums) que el simple plantejament d’aquesta proposta van provocar en l’administració local…Encara així l’associació va seguir apostant per la realització d’aquest procés fins que s’ha aconseguit donar aquest primer pas.

El que comencem ara és el diagnòstic participatiu para i del CHC, un diagnòstic que donarà uns resultats que marcaren la informació base amb al que començar a treballar propostes per al futur del CHC, açò és important perquè per primera vegada parlarem de les seues possibilitats cap al futur, alguna cosa que els veïns i els habitants de la localitat esperen amb impaciència.

El pasado miércoles 27 de Febrero se firmó el convenio entre la Asociación de amigos y vecinos del Centro histórico de Castalla (CHC) y el Ayuntamiento para empezar a elaborar la primera fase de un proceso participativo para la revitalización y rehabilitación del CHC.

Desde este blog siempre estamos reflexionando alrededor de la importancia que tienen los procesos participativos para la transformación de los entornos urbanos, la calidad de estas metodologías para generar aprendizaje colectivo y reforzar el tejido social local a la vez que promueves nuevas dinámicas urbanas. Pues bien, monoD planteó hace unos años a la Asociación poder llevar a cabo un plan participativo donde este mismo ayudará a la revitalización y por lo tanto rehabilitación del centro histórico.

Hace unos años plantear la realización de este proceso era una llamada de atención, puesto que la situación del mismo barrio empezaba a tener graves consecuencias (el abandono gradual de la población y su envejecimiento, la degradación de las viviendas y de su entorno, el traslado de la actividad económica a zonas periféricas -no centrales- de la localidad…), ahora un tiempo después, la situación es de urgencia.

Se planteó la realización de un plan participativo donde cada fase fuera acumulando información, aprendizaje, propuestas, líneas de actuación que revertiera en la realización futura de un plan de reforma para el CHC, ya pueden imaginarse las dinámicas políticas(jerarquías y costumbres) que el simple planteamiento de esta propuesta provocaron en la administración local…Aún así la asociación siguió apostando por la realización de este proceso hasta que se ha conseguido dar este primer paso.

Lo que empezamos ahora es el diagnóstico participativo para y del CHC, un diagnóstico que dará unos resultados que marcarán la información base con al que empezar a trabajar propuestas para el futuro del CHC, esto es importante porque por primera vez hablaremos de sus posibilidades hacia el futuro, algo que los vecinos y los habitantes de la localidad esperan con impaciencia.

Deja un comentario